Life Lately 5

September has been a bit hectic, ain’t it?

I didn’t expect my September to be so busy! I haven’t had a chance to sit down and plan posts, which is something that I usually do. Anyway, here’s a post now and a round up of my September.

ALOPECIA AWARENESS

September marked Alopecia Awareness Month and so I made a big decision to shave the remainder of my hair off! I didn’t have much left anyway, but there was always this feeling that that’s still my hair and shaving it is a big deal.

For once I can actually look in the mirror and not cringe anymore. It’s still a bit of a shock being completely bald, now, but I’m so glad I did and ultimately I’m just looking to raise awareness as well.

My plans next are to raise money for Alopecia UK by doing a skydive – so keep an eye out for that.

SHEFFIELD SHENANIGANS

Have you ever met anyone who gets excited about E. coli? Well, meet Pauline. 😂

My sister had an open day in Sheffield (she’s grown now and actually looking at universities to attend and I’m really not ready) and I got to meet up with Pauline and Hamdah, who were gracious enough to be our tour guides 💕

Honestly had the best time exploring Sheffield and being at an open day gave me so many uni feels and made me miss it! Definitely need to keep my post-grad applications moving, otherwise, I’m not going to get anywhere 😭

#LFWSS18

British Style Society sent me to Fashions Finest’s London Fashion Week shows and I had the best time! The atmosphere was amazing and I really enjoyed capturing everything. There were so many amazing collections and talented designers! I’ll have a post up on the BSS site, so keep an eye out for that too.

SEE ALSO:  The Month of Turn UP

FOOD FOOD FOOD

I discovered Binging with Babish on Facebook who makes food from different films and TV shows and I’ve been obsessed ever since. HE MADE SZECHUAN SAUCE, GODDAMNIT. Following one of his recipes, I made this bomb ass fried chicken and I was so gassed I took so many pics of it – so here ya go 😉

For my sister’s birthday, we went to Lutong Pinoy where we had Kamayan. I most definitely had a food baby after I finished eating. With Kamayan you eat with your hands – you can choose what you want to have in yours with this restaurant, so my sister chose lechon kawaii, BBQ pork, chicken inasal and it also came with vegetables, rice, spring rolls and sinigang. YUMMMM.

My friend chose the restaurant for this month’s meetup and so the student becomes the master. We went to Belgo in Covent Garden with is is a Belgian restaurant and oh my god the food was amazing 😍 I went for the chicken with beer and beef dripping gravy and Stoemp mash (mashed potatoes with carrot, savoy cabbage and leek). DELICIOUS. Food Diaries entry soon come.

I hadn’t been to Wagamama in ages, and honestly I’m not that big of a fan of it HOWEVER I was pleased with the chilli ramen I ordered went with my friend the other day. They also do really tasty green juices as well!

Mukbang? YES. THAT HAPPENED WITH KAYELA AND YOU SHOULD GO WATCH IT NOW 😏 I ate too damn much, but that’s nothing new really.

WALKING FOR THE ANAPHYLAXIS CAMPAIGN

I was up at 4 AM in the morning to make the long journey to Chiswick for my 8 AM start. I truly underestimated how tough this walk would be but the feeling I got when I finished (after I received my medal, collapsed to the ground and cried) was elation. Lil ol’ me managed to walk 26.2-miles and not die and also raise money for a charity close to my heart.

SEE ALSO:  Borough Market

Several things happened – I developed two fat blisters on the soles of my feet, there was a point where I thought I wasn’t going to make it and my hands swelled up. It was a very emotional finish, ngl. I feel like this walk definitely tested out my fitness level and granted I’m not as fit as I’d like to be, but at least I know if I keep working on it then I can get swol 😂

The next day was a write-off but I still had to go to work. Thankfully, I sit down anyway but it genuinely took me 10 minutes to walk to the bus stop whereas usually, it would only take me 5 😭

Thank you SO much to everyone that donated – you are honestly all the best and it’s all for a good cause 💕

PS. I’ve also made the move to HTTPS, so if you have me on your blogroll please update my link to https://theinvisiblechild.info 🤗

13 Comments

  1. October 1, 2017 / 4:15 pm

    Omg Chynna! I forget you’re Filipino sometimes hahaha my bad. Kamayan sounds so delish. I think as Filipinos, eating with your hands on top of banana leaves is the best way to go with our food. I don’t think we have a place like this in California (or at least none that I know of) but my aunt hosted a dinner at her place one night and went all out and did something like this. Pretty bomb.com. Totally craving Filipino food right now waaaag.

    • Chynna
      Author
      December 8, 2017 / 2:35 pm

      Haha, a lot of people do until I bust out my knowledge 😉 It was so delicious – they opened a sister stall over here as well, which I definitely need to visit. Now I’m craving Filipino food as well! Haha.

  2. October 1, 2017 / 7:27 pm

    You’re still beautiful and gorgeous whether you have hair or you’re bald. I applaud you for taking that step and feel comfortable with yourself! I LOVE how I can relate with you about food LOL. OMFG, THAT BBQ LOOKS SUPER LIT. Shoot, where can I find one of those here??? I only found out about mukbang lately and I’m amazed at these people’s talent.

    Congratulations on finishing the 26.2-mile walk! The fact that you still finished it and didn’t give up is amazing. YOU NEED ALL OF THE SPA SESSIONS YOU DESERVE!!!

    • Chynna
      Author
      December 8, 2017 / 2:36 pm

      Thank you so much, Nancy – that honestly means so much 💕 Lol, what better way to bond than over food, amirite?! I have yet to master the art of mukbang, even though I can put away A LOT of food, but one day!

  3. October 5, 2017 / 6:04 am

    Ah! You look so good with your head shaven! I also love that you met up with Pauline again!

    A few of my coworkers really like watching Binging with Babish too, and they keep saying they want to make some of those foods, haha. The fried chicken you made looks so tasty, and omg, that pile of food at Lutong Pinoy. That’s so much food and looks so good!

    Congrats on finishing the walk! That’s a long distance and an amazing accomplishment for a good cause! You did awesome!

    • Chynna
      Author
      December 8, 2017 / 2:37 pm

      Thank you so much, Cat 💕 I definitely want to try more recipes of his because he is so good. I am obsessed with his videos, haha.

  4. October 7, 2017 / 5:22 pm

    YOU’RE SO BEAUTIFUL. YOU’RE SO SO SO SO BEAUTIFUL. W/ HAIR OR BALD. I WILL KEEP SCREAMING THIS FOR THE REST OF MY LIFE. You’re incredible, Chynna. You are so incredibly brave, it’s so so so so admirable. I love you so much.

    YOOOOO WAIT A SEC I NEED TO SHOW THIS TO MY DAD CUZ I NEED ME THAT EXACTLY THAT PINOY FOOD. TONIGHT. Ya know? xD Omg! It’s the same ramen I had!!!! Tbh, I wish I had what Hamdah ordered, I didnt actually like the ramen that much.

    It’s always always always my pleasure to give you a tour of Sheffield ANYTIME and to see you. Thank you for being so lovely as always, I miss you so much (I can’t wait to see you again) T_T

    • Chynna
      Author
      December 8, 2017 / 2:38 pm

      GURRRRL, THANK YOU SO MUCH 💕💕💕💕💕💕 GONNA MAKE ME CRY OMG.

  5. October 9, 2017 / 12:41 pm

    You look so lovely with or without hair Chynna. It’s so great to see you raising awareness for alopecia and I loved seeing your Instagram post!

    Omg that food though. Just watched the video of you eating and can’t believe how much you ordered!

    Congrats on completing the walk! I can’t imagine walking that far. That must have been so tiring! I did like ten miles in London each day and that was horrible – I don’t think I could manage 26.2. Hope you got lots of food after!

    • Chynna
      Author
      December 8, 2017 / 2:50 pm

      Thank you much, Amy 💕 We ordered so much, I had to take some of it home! And as someone who eats basically the whole world, even all of that defeated me, haha.

  6. October 15, 2017 / 1:59 am

    I am so proud of you for taking the step to accept and make others be aware of alopecia. You look great like that! You’re beautiful with or without hair, my friend.

    Woot for meeting up with Pauline and Hamdah 🙂 And wow for the fashion show! That sounds so ritzy!

    Damn, girl. I want that fried chicken of yours. That looks so delish! Never heard of kamayan, but it looks bloody amazing! And all the other food — I am in a mental food coma XD

    Congratulations completing the walk! That’s a long walk, and I would have struggled towards the end, too! You did so much in September!

    • Chynna
      Author
      December 8, 2017 / 2:55 pm

      You’re gonna make me cry more because I’ve been catching up on comments and I’ve been crying tears of happiness since. LOL. THANK YOU SO MUCH, T. ILY 💕 When I come to SK, give me a kitchen and I’ll make you fried chicken because that’s the way to make your soul happy. Haha!

  7. Georgie
    April 20, 2018 / 6:19 am

    You look gorgeous girl 💗 And I want to congratulate you on making the 26.2 miles! You’ve not only done us all proud but you’ve done yourself proud 💪

    It’s awesome you got to meet up with Pauline and Hamdah again and that they could show you around Sheffield ☺️

    The fashion show sounds like it would have been an awesome experience!

    FOOOOOOD! I’ve seen so many mukbang parody videos haha. Watching people eat so much makes me just a little bit sick hehe!

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.